272 de copii au primit tablete conectate la Internet, în cadrul programului Edu2023

Copiii defavorizați din șapte școli vor putea beneficia de resurse online, grație unui proiect finanțat de HeidelbergCement România. 

București, 18 iunie 2020

272 de copii  din 7 școli primare și gimnaziale din trei județe se vor familiariza în această vară cu tehnologia și vor deprinde utilizarea resurselor online după ce au primit tablete care să îi ajute în învățare și interacțiunea cu colegii și profesorii. Este vorba de elevi de la  Școala Gimnazială “Mihai Viteazul” Pucioasa, Școala Gimnazială nr. 4 Pucioasa, Școala Gimnazială “Diaconu Coresi” Fieni (județul Dâmbovița) și școlile din localitățile Băița, Șoimuș (județul Hunedoara), Bicaz și Tașca (județul Neamț), unități de învățământ în care Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională desfășoară proiectul Edu2023, susținut financiar de compania HeidelbergCement România.

Tabletele au sistem de operare Android, ecran 10 inch IPS,  camera 5 MP, procesor Quad-Core 1,1 GHz,  memorie interna 16 GB și 2 GB RAM, iar copiii vor putea utiliza gratuit Internetul,  în trafic național nelimitat de date, pentru o perioadă de 2 ani de zile.Beneficiari sunt elevii ale căror familii nu aveau posibilitatea achiziționării tehnologiei necesare pentru continuarea învățării online și au fost selectați în urma anchetelor sociale desfășurate de conducerile școlilor. 

Prof. Elena-Cristina Sasu, Școala Gimnazială „Regina Maria” Bicaz, a explicat că a identificat, împreună cu învățătorii și profesorii diriginți un număr de 71 de elevi care nu dispuneau de echipamente informatice pentru participarea la cursurile on-line. “Acești elevi provin din familii dezavantajate din punct de vedere socioeconomic și care nu își permit achiziționarea unui asemenea echipament informatic și nici plata unui abonament. Primirea acestor tablete este salvatoare pentru elevii din grupul țintă. Acum vor simți și ei ca fac parte din comunitatea on-line a clasei lor, deoarece în toată această perioadă dificilă au participat foarte puțin de pe telefoanele părinților ori ale fraților mai mari sau chiar deloc, la lecțiile on-line”, spune Prof. Elena-Cristina Sasu.

Prof. Elena-Maria Negrean, directoarea Școlii Gimnaziale Șoimuș afirmă că “programul Edu2023 a devenit un sprijin real pentru elevii care nu beneficiau de instrumente și nu-şi puteau continua studiile în regim organizat/monitorizat, îndepărtând problemele de echitate preexistente.

Donarea acestor tablete  ne ajută să mutăm cu încredere școala acasă și astfel să putem continua învățarea dincolo de catedră, încurajându-i și pe acești elevi să învețe că pot lucra independent. Și cum, din perspectiva tehnologiei, copiii sunt atrași în mod deosebit de mediul digital - dinamic, colorat, interactiv, cu siguranță, se vor întreba dacă ceea ce li se întâmplă este real. Da. Răspunsul se regăsește chiar în asemenea acțiuni menite să sprijine, inclusiv, categoriile vulnerabile ale comunității”, a spus Prof. Camelia Moraru, directoarea Școlii “Diaconu Coresi” Fieni.

Proiectul Edu2023 – Copii fericiți, comunități sustenabile își propune să îmbunătățească mediul educațional în localitățile în care trăiesc și muncesc familiile angajaților companiei care finanțează acest program, HeidelbergCement România.

Responsabilitatea HeidelbergCement România se manifestă dincolo de granițele fabricilor noastre, iar dezvoltarea sustenabilă a companiei este direct legată de bunăstarea comunităților în care ne desfășurăm activitatea. Educația este unul din domeniile cheie ale acestui drum pe care ne-am luat angajamentul să îl parcurgem împreună, de aceea am încercat să susținem mereu astfel de proiecte. Ne bucurăm că alături de partenerii noștri de la Step by Step și cu sprijinul cadrelor didactice, am putut să intervenim pentru a facilita accesul la educație copiilor din comunitățile noastre”, a declarat Florian Aldea, Președinte-Director General HeidelbergCement România.

La rândul său, Carmen Lică, directoarea Centrului Step by Step, arată că „efortul de îmbunătățire a mediului educațional în localitățile vizate se va reflecta într-o primă etapă în susținerea participării copiilor la activitățile de învățare, pe termen mediu și lung proiectul generând o îmbunătățire a calității vieții familiilor și susținând dezvoltarea locală.
 

Despre proiect

Edu2023 – Copii fericiți, comunități sustenabile este un proiect inițiat de Centrul Step by Step și implementat cu susținerea financiară a companiei HeidelbergCement România. Proiectul se desfășoară în 11 localități din 3 județe – Hunedoara (Șoimuș, Băița, Chișcădaga, Hărțăgani, Boholt, Păuliș, Bălata), Dâmbovița (Fieni, Pucioasa) și Neamț (Tașca, Bicaz). Proiectul vizează 2.000 de copii, 159 cadre didactice formate din 23 grădinițe și școli și susținerea cu materiale de ghidaj a aproape 3.000 de părinți.

Proiectul va spori competențele profesionale ale cadrelor didactice din învățământul preșcolar și primar, prin formare continuă și schimburi de experiență și va crește calitatea actului educațional la grupe și clase prin asistență tehnică și mentorat.

Despre Centrul Step by Step

Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională este principalul promotor din România al principiilor educației timpurii de calitate și derulează proiecte pentru modernizarea educației și dezvoltare comunitară sustenabilă.

Din 1994, în parteneriat cu Ministerul Educației, CEDP implementează Alternativa Educațională Step by Step, aplicată în prezent în peste 320 de grădinițe și școli primare și gimnaziale din 38 de județe.

Bogdan Arnăutu

ESG and Communication Manager

Heidelberg Materials România Șos. București-Ploiești 1A,
Bucharest Business Park, clădirea C2
013681 București
România