Sprijinim un mediu educațional sustenabil

HeidelbergCement România sprijină un mediu educațional sustenabil, pentru elevii din comunitățile în care activăm

78 de table SMART și 236 de tablete grafice au ajuns în 8 școli primare și gimnaziale din trei județe pentru creșterea calității și sustenabilității mediului educațional pentru peste 2500 de elevi. Este vorba de Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” Pucioasa, Școala Gimnazială nr. 4 Pucioasa, Școala Gimnazială „Diaconu Coresi” Fieni (județul Dâmbovița) și școlile din localitățile Băița, Șoimuș (județul Hunedoara), Bicaz, Bicaz Chei și Tașca (județul Neamț), unități de învățământ în care Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională desfășoară pentru al doilea an proiectul Edu2023, pe care compania noastră îl susține financiar.

Școlile din proiect au fost dotate cu un pachet interactiv care beneficiază de tehnologie de ultima-generație și mizează pe ușurință în utilizare pentru profesori, funcționalitatea încorporată, actualizând experiența de predare la un nivel high-tech în școală. De asemenea, pot fi utilizate atât pentru învățământul la distanță, cât și pentru cel față în față și se integrează nativ cu diferitele soluții de învățământ la distanță sprijinind modul de predare interactiv, lucru apreciat unanim de reprezentanții școlilor incluse în proiectul Edu2023.

Pentru a asigura acces egal la educație elevilor școlii, pentru a asigura profesorilor școlii aparatură specifică pentru predarea online, într-un an în care procesul de predare-învățare-evaluare a fost reinventat, a fost nevoie de mult efort pentru dotare. Prin Proiectul „Edu2023. Copii fericiți, comunități sustenabile”, elevii și profesorii scolii noastre beneficiază de tablete pentru elevi, tablete grafice pentru profesori, videoproiectoare si table interactive. Mai mult, cadrele didactice din învățământul primar au beneficiat de formare pe teme de interes, de schimburi utile de experiență, de împărtășire și valorizare de bune practici educaționale.”, afirmă Claudia Ionescu, directoarea profesorii Școlii Gimnaziale Nr. 4 „Elena Donici Cantacuzino” Pucioasa.

Elevii cunosc aceste tehnologii, iar rolul profesorilor este să-i ghideze în utilizarea inteligentă a mediului online. Aplicarea tehnologiei și în sala de clasă  va  duce la transformarea metodelor de predare și va recrea complet modul în care elevii abordează procesul de învățare, elevii beneficiind de o experiență de învățare interactivă, bogată și variată.”, completează Elena-Maria Negrean, directoarea Școlii Gimnaziale Șoimuș.

Proiectul Edu2023 – Copii fericiți, comunități sustenabile își propune ca în localitățile în care trăiesc și muncesc familiile angajaților HeidelbergCement România, școlile să răspundă prompt nevoilor de învățare ale copiilor, în condițiile crizei sanitare, dar și dincolo de acest moment.  Astfel, școlile să devină moderne și sustenabile, bazate pe resurse și tehnologii de calitate, inclusive si accesibile tuturor copiilor, adaptate secolului XXI.

Comunitățile locale au fost întotdeauna în centrul priorităților pentru noi, iar investițiile pe care le facem constant în proiectele dezvoltate alături de partenerii noștri non-guvernamentali, vin să contribuie la bunăstarea și creșterea sustenabilă a acestora. În ultimii ani, ne-am concentrat în special pe nevoile din domeniul educației și sănătății, acestea fiind direcții cheie care au rezultat în urma procesului de consultare a stakeholderilor, pe care îl derulăm de peste 11 ani în comunitățile gazdă. Suntem convinși că pachetul interactiv, cu care am reușit să dotăm școlile din proiect, reprezintă un real sprijin pentru profesori și va fi apreciat de beneficiarii finali ai procesului de predare – elevii. ” a declarat Florian Aldea, Președinte-Director General HeidelbergCement România.

La rândul său, Carmen Lică, directoarea Centrului Step by Step, explică faptul că „Pandemia a reconfigurat practicile educaționale de la interacțiunea „față-în-față” la mediul online, punând în centrul atenției faptul că predarea, învățarea și tehnologia nu mai pot fi tratate separat, ci împreună pentru un viitor al educației asistată de tehnologie. Este evidentă nevoia adaptării sistemului de educație la evoluția tehnologică pentru dezvoltarea competențelor atât în rândul elevilor, cât și în rândul cadrelor didactice.

Bogdan Arnăutu

ESG and Communication Manager

Heidelberg Materials România Șos. București-Ploiești 1A,
Bucharest Business Park, clădirea C2
013681 București
România