Fabrică de ciment Chișcădaga a fost vizitată de bloggerii participanţi la proiectul „Fabricat în Hunedoara“

Carpatcement i-a găzduit pentru o vizită în fabrica de ciment Chișcădaga pe participanţii la proiectul de promovare a industriei hunedorene intitulat „Pro HD – Fabricat în Hunedoara”. Este vorba de bloggeri din Arad, Timişoara, Sibiu, Baia Mare, Bucureşti şi Hunedoara, care au mai vizitat în cadrul proiectului şi alte fabrici din judeţ. În plus, Carpatcement a fost şi unul dintre partenerii oficiali ai proiectului.

La întâlnirea cu bloggerii au participat managerul de comunicare al Carpatcement Holding, dl. Bogdan Arnăutu, directorul fabricii Chișcădaga, dl. Mircea Bobora, dar şi alţi reprezentanţi ai managementului fabricii, precum şi angajaţi care au vorbit despre munca lor de zi cu zi în fabrică. În cursul vizitei, participanţii au aflat informaţii atât despre procesul de producţie al cimentului, cât şi despre programele de responsabilitate socială şi protecţia mediului derulate de către companie în comunitate.

Dl. Mircea Bobora le-a vorbit oaspeţilor despre trecutul fabricii de ciment şi despre schimbările aduse prin investiţia HeidelbergCement la Chișcădaga, care a însemnat un proces complet de transformare şi retehnologizare. Directorul fabricii a evidenţiat în mod special investiţiile de mediu, precum modernizarea utilajelor de desprăfuire şi achiziţionarea instalaţiilor automatizate de ardere a combustibililor alternativi. Jurnaliştii din presa online au adresat întrebări gazdelor, insistând mai ales pe aspecte care ţin de protecţia mediului şi pe dificultăţile de comercializare a cimentului într-o perioadă de criză.

Bloggerilor li s-a vorbit despre schimbarea mentalităţii de afaceri odată cu intrarea fabricii în portofoliul Grupului HeidelbergCement, care a eficientizat foarte mult activitatea. Această nouă mentalitate este conformă cu viziunea şi principiile grupului german, în cadrul acestora remarcându-se şi grija pentru societate şi mediul înconjurător, concretizată în programe de responsabilitate socială precum „Sfatul bătrânilor”, „Acces la educaţie, „Ora de voluntariat” sau „Tinerii gardieni ai mediului”.

Întrebările tehnice din partea participanţilor au venit în partea a doua a vizitei, atunci când au făcut un tur ghidat al fabricii, descoperind astfel „secretele” producerii cimentului. Aceştia s-au declarat impresionaţi de cele descoperite şi bucuroşi că au putut să afle ce procese minuţioase şi complicate se ascund în spatele fabricării unui sac de ciment, mai ales că pentru majoritatea a fost prima experienţă de acest fel.

Bogdan Arnăutu

ESG and Communication Manager

Heidelberg Materials România Șos. București-Ploiești 1A,
Bucharest Business Park, clădirea C2
013681 București
România