Declaraţie de presă – accident fabrica de la Taşca

Două trenuri navetă, unul încărcat cu calcar şi altul gol (aflat în staţia de descărcare), s-au ciocnit pe linia ferată 25 la staţia CF uzinală Taşca. În urma impactului au murit doi oameni. Accidentul s-a produs în timpul unui transport de la cariera de calcar Bicaz Chei către fabrica de ciment de la Taşca, în jurul orelor 03:30 AM.

După încărcarea garniturii de vagoane cu calcar, în jurul orelor 03:00 AM, naveta care urma să descarce calcarul la fabrica de ciment din Taşca a plecat din staţia Bicaz-Chei către staţia CF Taşca. Personalul de locomotivă a constatat că nu poate efectua frânarea separată a vagoanelor în staţia Taşca din interiorul fabricii de ciment, unde pe șine era o navetă descărcată. Atunci mecanicul de locomotivă a hotărât să oprească convoiul de vagoane numai prin frânarea locomotivei, însă convoiul nu a reacţionat la frână şi s-a izbit de naveta goală. Fiecare naveta avea în componentă să 21 de vagoane tip VLASP.

În cabina locomotivei s-au aflat 3 persoane: un mecanic de locomotivă, un ajutor mecanic de locomotivă (angajaţi ai firmei UNICOM Tranzit SA Bucureşti) şi un lăcătuş mecanic (angajat al Carpatcement). Lăcătuşul mecanic, încercând să se salveze, a sărit din tren în timpul mersului, însă a murit în urma unor contuzii multiple. Mecanicul de locomotivă, aflat la post, a murit în urma impactului. Ajutorul de mecanic de locomotivă s-a retras în sala maşinii fiind protejat de motoarele existente în acel spaţiu. Ajutorul de mecanic este în afara oricărui pericol, nu a suferit nici o leziune de pe urma accidentului.

Au fost avariate 42 de vagoane (din care 30 vagoane deraiate) şi 50 de metri linie cale ferată. După o prima evaluare, producerea acestui eveniment a generat pagube totale de aproximativ 14.000.000 lei.

Atât calea ferată, cât şi trenul sunt în proprietatea Carpatcement Holding. Activitatea de transport pe calea ferată uzinală a fost externalizată din anul 2003, prestatorul actual de servicii fiind UNICOM Tranzit SA Bucureşti. În conformitate cu prevederile contractuale, prestatorul are sarcina realizării reviziilor şi reparaţiilor materialului rulant, precum şi sarcina de a asigura circulaţia trenurilor în condiţii de totală siguranţă.

Carpatcement a numit o comisie tehnică de cercetare a cauzelor accidentului şi stabilire a măsurilor operative. Vom reveni cu detalii imediat ce organele abilitate să investigheze acest eveniment vor furniza informaţii suplimentare.

Carpatcement Holding regretă cele întâmplate şi adresează familiilor îndoliate sincere condoleanţe. Compania va face tot ce îi stă în putere pentru a le oferi sprijinul de care au nevoie în aceste momente dificile.

Bogdan Arnăutu

ESG and Communication Manager

Heidelberg Materials România Șos. București-Ploiești 1A,
Bucharest Business Park, clădirea C2
013681 București
România